Search
Close this search box.

واشر تفلون PTFE

نوع: واشر

جنس: تفلون

سایز: متنوع

دسته بندی

واشر تفلون PTFE، محصولی  پرکاربرد در صنایع مختلف است که به دلیل خواص ویژه‌اش، در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این واشر، در واقع یک قطعه نازک و معمولا دایره‌ای شکل است که از ماده PTFE (تترافلورو اتیلن) ساخته می‌شود و به دلیل خواص ویژه‌ای که ماده تفلون دارد، مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت، مواد شیمیایی، سایش و چسبندگی از خود نشان می‌دهد. واشر تفلون نقش بسیار مهمی در آب‌بندی اتصالات مختلف ایفا می‌کند. از این محصول در انواع شیرآلات توپی، اعم از شیرآلات آبی و شیرآلات گازی نیز استفاده می‌شود.

ویژگی‌های واشر تفلون PTFE

این واشرها به دلیل ساختار مولکولی خاصشان، دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها هستند که آن‌ها را برای کاربردهای مختلف به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل کرده است. در زیر به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های واشر تفلون PTFE اشاره می‌کنیم:

  • مقاومت حرارتی بالا: از واشرهای PTFE می‌توانید در دماهای بسیار بالا (تا 260 درجه سانتی‌گراد) و بسیار پایین (تا -200 درجه سانتی‌گراد)، بدون از دست دادن خواص و یا شکل آن استفاده کنید.
  • مقاومت شیمیایی بسیار بالا: مواد PTFE در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی، مقاوم هستند. همین امر باعث می‌شود که در محیط‌های خورنده و در تماس با مواد شیمیایی مختلف، عملکرد خود را حفظ کنند.
  • ضریب اصطکاک بسیار پایین: سطوح PTFE به دلیل ساختار مولکولی ویژه خود، ضریب اصطکاک بسیار پایینی دارند؛ در نتیجه، استفاده از این واشرها در محیط‌هایی که به حرکت روان و بدون سایش نیاز است، بسیار مناسب می‌باشد.
  • عدم چسبندگی: این واشرها از تفلون ساخته شده‌اند و به همین دلیل به سطوح دیگر نمی‌چسبند. این واشرها در مواردی که نیاز است واشر به سطوح دیگر نچسبد و یا به آسانی تمیز شود، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • عایق الکتریکی: PTFE یا همان تفلون، یک عایق الکتریکی بسیار خوب است و همین باعث می‌شود که این واشرها برای استفاده در محیط‌هایی که به عایق‌بندی الکتریکی نیاز است، گزینه ایده‌آلی باشد.
  • انعطاف‌پذیری بالا: واشرهای PTFE در عین حال که سفت و محکم هستند، انعطاف‌پذیری بسیار خوبی نیز دارند و به راحتی می‌توانند در شکل‌های مختلف، قالب‌گیری شوند.
  • قیمت به صرفه: علاوه بر ویژگی‌هایی که گفته شد، از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردارند. قیمت پایین این محصولات، یکی از دلایلی است که واشرهای PTFE در صنایع مختلف به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد واشر تفلون PTFE

در زیر به 5 استفاده اصلی این واشرها اشاره می‌کنیم:

صنایع پتروشیمی

واشر تفلون PTFE به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی دارد و همچنین قابلیت استفاده در دماهای حدی بسیار بالا و بسیار پایین، در تجهیزات کار با مواد شیمیایی و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به جز برخی فلزات قلیایی و ترکیبات فلوئور، این واشر به باقی مواد شیمیایی در دماها و فشارهای مختلف مقاومت نشان می‌دهد و همین امر باعث می‌شود در اکثر محیط‌ها دچار خوردگی نشود. علاوه بر این، PTFE در کاربردهایی که واشر با سیالات هیدرولیک تماس مستقیم پیدا می‌کند، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

تجهیزات پزشکی

از واشر PTFE در صنعت تجهیزات پزشکی و داروسازی نیز استفاده می‌شود. شما می‌توانید آن‌ها را در سایزهای بسیار کوچک به عنوان درزگیر در قطعاتی مانند ایمپلنت‌ها و کاتترها پیدا کنید. PTFE می‌تواند در برابر سایش و فرسایش سطحی که ممکن است در فرآیندهای تولید دارو در شرکت‌های دارویی رخ دهد، مقاومت کند. همچنین این واشرها از آلودگی داروها و سایر حوادث احتمالی در حین تولید جلوگیری می‌کنند.

قطعات الکتریکی

از واشر تفلون PTFE به عنوان جزئی ایده‌آل در قطعات الکتریکی مانند ترانسفورماتورها و موتورهای الکتریکی استفاده می‌شود. ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول از جمله عایق الکتریکی و مقاومت در دمای بالا، عملکرد بسیار خوب واشرهای تفلون را در این کاربردها تضمین می‌کند. مقاومت بالا در برابر خوردگی و سایش سطحی نیز از دلایل استفاده از آن به عنوان مواد درزگیر در کاربردهای الکتریکی می‌باشد.

کارخانه‌های فرآوری محصولات غذایی

واشر تفلون PTFE، استانداردهای مختلف سازمان‌های غذا و دارو را رعایت می‌کند و می‌توان در تولید محصولات غذایی و دارویی از آن استفاده کرد. ساختار مولکولی تفلون به گونه ای است که به مواد دیگر در محیط کار نمی‌چسبد و همین موضوع باعث می‌شود این ماده به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در تجهیزات کارخانجات مواد غذایی در نظر گرفته شود.

کمپرسور

واشرهای ورقه ای PTFE به دلیل مقاومت بسیار خوب در دمای بالا، به طور معمول در کمپرسورها استفاده می‌شوند. این واشرها نقش بسیار مهمی در کارکرد کمپرسورها ایفا کرده و از آن‌ها در برابر آسیب دیدن محافظت می‌کنند. آب‌بندی یکی از مهم‌ترین وظایف واشرهای تفلونی است که باعث می‌شود روغن و گاز کمپرسور از آن خارج نشود.

مشخصات محصول

برند  آهارکو
ساخت  ایران
ماده سازنده  تفلون PTFE
سایز  متنوع
دمای کار  تا 260 درجه سانتی‌گراد

قیمت واشر تفلون PTFE

قیمت این محصول به اندازه و کیفیت ساخت آن بستگی دارد. واشرهای تفلونی برند آهارکو، در اندازه‌های مختلف برای استفاده در انواع سیستم‌ها طراحی شده‌اند که دارای سایز و ضخامت‌های مختلفی می‌باشند. قیمت تمام شده برای این محصول با توجه به ابعاد و میزان سفارش شما متغیر است؛ هرچه تعداد سفارش شما بیشتر باشد، از درصد تخفیف بیشتری بهره‌مند خواهید شد.

خرید واشر تفلون PTFE

آهارکو، تأمین‌کننده عمده واشر تفلون PTFE در بازار ایران می‌باشد که محصولات خود را با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای جهانی به بازار عرضه می‌کند. واشرهای تفلون آهارکو به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و خوردگی مواد شیمیایی، بسیار مورد توجه فروشندگان و مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. واشرهای آهارکو با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ساخته می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید از عملکرد بی‌نقص این محصول مطمئن باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید واشر تفلون PTFE، با ما تماس بگیرید.